|
Venecijos bienalė šokiravo kretingiškes
„Jeigu tai, ką pamatėme, yra menas, tai aš esu pasiryžusi suplėšyti Dailininkų sąjungos nario bilietą ir eiti šluoti gatvę“, - tvirtino kretingiškė menininkė Lidija Kuklienė. Jai pritarė Dalia Skridailaitė–Valatkienė: „Priblokšti žiūrovą agresija, destrukcija, militarizmu bei smurtu – toks, mano nuomone, buvo Venecijos bienalės tikslas“.
Abi kretingiškės, meno klubo „Pinx“ narės, su grupe klaipėdiečių menininkų neseniai pabuvojo pasaulinėje meno akcijoje - Venecijos bienalėje. Ši, jau 52 kartą surengta, meno akcija vyksta birželio - lapkričio mėnesiais. Įvairių pasaulio kontinentų – islamiškojo pasaulio, afrikiečių, europiečių, Šiaurės ir Pietų Amerikos - menininkų ekspozicijos išdėliotos visame mieste: senoviniuose pastatuose, arsenale. „Kontrastas akivaizdus: šalia Viduramžių architektūros šedevrų – lemputės, bokštai, televizorių ekranai. O juose – filmai, kur liejasi kraujas, rodomos smurto scenos, daug skurdo ir visokios bjaurasties. Gal menininkai norėjo supurtyti pasaulį, nes ir bienalės moto - „Mąstyk jausmais, jausk protu“? Nežinau, kaip tos bienalės atrodė prieš pusšimtį metų, gal Van Gogas kažkam irgi atrodė šiurpus ir nesuprantamas“, - samprotavo D.Skridailaitė–Valatkienė. Pasak menininkių, minties gilumu iš kitų išsiskyrė tik Didžiosios Britanijos paviljonas, nors jame – Tracey Emin tapyti, siuvinėti aktai, sekso reikmenys bei scenos. Kretingiškėms nesuprantama ir tai, kad bienalėje Lietuvai atstovavę menininkai surengė akciją: protestuodami prieš sovietų okupuotą ir negrąžintą „Villa Lituania“, jie šią vasarą vienu sykiu į dangų paleido 300 sportinių balandžių. „Gal ir paliko įspūdį tiems, kas tuo metu matė reginį. Tačiau bienalė juk tęsiasi iki vėlyvo rudens, ir ištuštėjęs lietuvių paviljonas nežinančiam lankytojui - joks protesto ženklas“, - įsitikinusios pašnekovės. „Vieną sykį pamatyti bienalės tendencijas - kas tas XXI-ojo amžiaus menas - buvo sveika. Grįžus namo taip ir norisi stačia galva pulti į kūrybą. Kol dar pas mus yra žmonių, vertinančių grožį ir „senoviškai“ suprantančių meną“, - tvirtino menininkės.
|