Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar ketinate savanoriškai registruotis į karo komendantūrą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Integruotoje pamokoje – apie Žemaitijos krikštą (22 komentarai)

LT Lithuaniabukimevieningi.lt
2013-03-15 12:15:50
Ar žemaičiai turi švęsti šešių šimtų metų Žemaitijos krikšto jubiliejų? „Ne“, – atsako žemaičius vienijančio sambūrio „Būkime vieningi“ nariai Vaidas Želvys, Vaidas Lekstutis ir Olegas Titorenko. Paminėti jį reikia – tai istorinis faktas. Tačiau tikrai nesą ko švęsti bei džiūgauti.
Religiją riteriai kalaviju nešė
„Įsivaizduokite: jūs turite šeimą, turite vaikų, gyvenate pagal savo nusistovėjusias tradicijas, – pradėjo pokalbį Vaidas Lekstutis. – Tarkim, vieną kurią dieną jūs kepate pyragus ar kugelį, švenčiate savo šventę, kad ir gimtadienį. Ir staiga kažkas sugalvoja, kad jūsų tradicijos yra nevykusios, kad per tą patį gimtadienį jūs turite gerti samogoną ir ne šiaip sau kokį, o atitinkamai išvirtą. Jūs turite rengtis ne taip, kaip įpratę, ir dainuoti visai ne tas dainas, kurias metų metais dainuojate. Ir apskritai: jūs privalote elgtis visai ne taip, kaip elgdavotės šimtmečiais, sekdami savo tėvų ir senelių mokymu“.
Ir štai, ateina tokie naujų papročių diktuotojai ir pradeda aiškinti: rengtis jūs turite taip ir taip, dainuoti štai tokias, o ne kitokias dainas. Jūs, žinoma, paklausite: o kodėl? Aš to nenoriu. Aš noriu gyventi taip, kaip įpratęs: gyventi gamtoje ir santarvėje su ja. O jums atsako: ak taip? Jei nenorite, šekite – ir nupjauna jūsų vaikams galvas. Skamba žiauriai? Tačiau pažvelkime į istoriją: per kryžiaus žygius buvo nužudyta virš 12 milijonų žmonių.
„Mes neturime pamiršti šių skaičių. Ir to, kad taip barbariškai elgėsi – kalaviju krikštijo – Švenčiausios Mergelės vardu besidengiantis ordinas, pavaldus tuometiniams popiežiams. Tokiu būdu buvo nešama jų kultūra, jų tradicijos ir religija“, – prisijungė prie pokalbio kiti du pašnekovai.
Paminėti, bet ne švęsti
Pasak jų, jėga žemaičių kryžiuočiai nepaėmė. Kovojo kovojo, siuntė riterių armijas, ir vis tiek žemaičių neįveikė. Tada juos apgavo, liaudiškai tariant, „pakišo“.
„Paskutinis žemaičių raštas kunigaikščiui Vytautui buvo toks: „Mes esame laisvi dievo vaikai, ir tu neturi teisės su mumis taip elgtis“. Ką jie turėjo omeny? Laisvi dievo vaikai – nes žemaičiai buvo gamtatikiai. Jie gyveno darnoje su gamta. Jie jautėsi esą gamtos dalimi. Nebuvo jokių aukštesnių luomų ar kastų: visi buvo lygūs, bet ne vienodi – juk prieš gamtą lygūs visi“, – toliau dėstė V. Lekstutis.
Žemaičiai anuo metu gyvenę bendruomenėse. O dabartiniai piliakalniai buvę tam, kad jie galėtų apsiginti nuo priešų: bėdai esant, čia subėgdavo aplinkiniai gyventojai, susivarydavo gyvulius, susiburdavo ir gindavosi nuo užpuolikų. Kas gi buvo tie priešai? Ogi tie, kurie juos per prievartą krikštijo.
„Taip, yra ta diena. Čia mes jau nieko nepakeisime. Tačiau tądien, minėdami vadinamąjį žemaičių krikšto jubiliejų, mes jokiu būdu negalime švęsti, šokti ar dainuoti, nes juk nedarytume to per savo vaikų išžudymo metines. Taip, jūs minėtumėte šią datą: uždegtumėte žvakelę, pagerbtumėte žuvusiuosius. Bet manęs, jei žinotumėte, kad aš jūsų vaikus nužudžiau, tikrai nepasikviestumėte“, – tęsė V. Lekstutis.
Dabar gi, pašnekovų žodžiais situacija esanti tokia: į Žemaitiją atvažiuos tie, kurių paliepimu buvo nešama krikščionybė, krikštas. Žinoma, dabartinis popiežius ir prieš jį buvusieji katalikų bažnyčios hierarchai to nepakartotų.
Pasak kalbėjusiųjų, jiems labai patikęs Benedikto XVI-ojo išaiškinimas apie šeimas, kuris – lyg atsakymas norintiesiems įteisinti gėjų bei lesbiečių santuokas. Perfrazuojant popiežiaus žodžius, gamta surėdė taip, kad vyras ir moteris, du naujos gyvybės kūrėjai, sukuria ir šeimą. Tačiau tai esą dabar, o prieš šešis šimtus – ir dar daugiau metų, popiežių nurodymu paskutiniųjų Europos pagonių atžvilgiu buvo elgiamasi tiesiog nežmoniškai. Taip buvo.
Lėšos – iš kur?
O šiandien žemaičių kalbą, kultūrą ir tradicijas puoselėjantys „Būkime vieningi“ sambūrio nariai ne vien protestuoja prieš krikšto jubiliejaus šventimą. Jie pernai buvo surengę pasaulio žemaičių sueigą, jie kreipėsi į UNESCO dėl žemaičių kalbos išsaugojimo, bendrauja su Kultūros ministerija, su jos pagalba rengia įvairius renginius. Be to, pasak V. Želvio, bandoma Žemaitiją saugoti ir politiniu lygmeniu. Bendraujama ir su Seimo nariais žemaičiais, kurių, pasak pašnekovų, yra beveik pusė iš išrinktųjų.
Grįžtant prie Žemaitijos krikšto – šiai dienai Lietuvos institucijos jubiliejinių metų renginiams yra skyrusios aibę pinigų – apie 400 tūkst. Lt. O, anot V. Želvio, dar Gediminui Kirkilui tebesant premjeru, 2009-2017 metų programoje bažnyčių, koplyčių ir kitų religinių objektų atstatymui numatyta skirti iki 40 mln. Lt.
„Prie ko mes prieinam? Vatikanas, turintis milijardines sumas, prašo iš valstybės ir Savivaldybių pinigų savo – katalikų bažnyčios – turtui atstatyti. Iš kur tie pinigai – jie nuimami nuo kelių priežiūros, nuo kitų reikalingų objektų, net nuo kultūros ar sveikatos programų“, – teigė V. Želvys ir O. Titorenko.
Pasak kalbėjusiųjų, esą skaudu, kad religinėms bendruomenėms žemaičiai, lietuviai, dzūkai ir suvalkai per valstybės biudžetą turi aukoti pinigus. Pavyzdys: praėjusią savaitę 2013-ųjų biudžetą besiruošianti tvirtinti Klaipėdos rajono savivaldybės Taryba apie 120 tūkst. Lt nu programos ir apie 100 tūkst. Lt pridėjo religinėms bendruomenėms – ir žemaičių krikšto jubiliejaus renginiams finansuoti, bažnyčių suolams. „Vatikanas pinigų tikrai turi, bet jis jau įprato būti išlaikomas. Ir mes kišame savo pinigus tiems, kurie mus per jėgą pakrikštijo“, – replikavo pašnekovai.
Kvies uždegti laužus - aukurus
„Mes jaučiamės esantys okupuoti. Esame okupuoti per ideologiją, pasaulėžiūrą, kultūrą ir religiją. Juk net mūsų istoriją galime vadinti iškreipta. Juk kas ją rašė? Tie, kurie mus nukariavo, tie, kurie laimėjo. Ir ką gi ordino kronikieriai rašo? „Jie – žemaičiai – buvo barbarai, jie priešinosi, jie ėjo prieš Dievą“. Būtent šios kronikos išliko, būtent jomis naudojosi istorijos vadovėlių rašytojai, ir būtent tokios istorijos mokyklose mokomi mūsų vaikai“, – kalbėjo sambūrio „Būkime vieningi“ atstovai.
Jie sakė suprantą, jog išsakytoji pozicija esanti griežta. Supranta pašnekovai ir tai, kad daug žmonių turi kitokią nuomonę – sambūris pasirengęs diskusijai. Tačiau jie labai nori, kad vis dėlto būtų atkreiptas dėmesys į tai, kokiu būdu iki Žemaitijos krikštas buvo atneštas, ir kad šie faktai nebūtų pamiršti.
„Mes rengiame savotišką atsaką visiems pompastiškiems krikšto jubiliejaus paminėjimo renginiams. Beje, benagrinėdami senąsias žemaičių žinyčias, aptikome tokį faktą – Vytautas su Jogaila atjojo į Žemaitiją, užgesino šventą amžinąją ugnį prie Betygalos ir toje vietoje pradėjo krikštyti žemaičius. Išeitų, kryžiuočiai žemaičius pjovė, o krikštijo lietuviai. Bet dabar nebenagrinėsime žemaičių ir lietuvių santykių, o paminėsime tai, jog vidurnaktį iš birželio 23-osios į 24-ąją rengiame akciją. Visoje Žemaitijoje, ant kiekvieno piliakalnio kviesime uždegti atminties laužus – ir tai bus lyg savotiškas protestas. Gal ne visi laužai bus įžiebti vienu metu, bet svarbu tai, kad simbolinė jų, lyg senovės aukurų, šviesa sukviestų visus prisiminti: kaip iš tikrųjų mes, žemaičiai, buvome pakrikštyti“, – sakė V. Lekstutis, V. Želvys ir O. Titorenko.

LT LithuaniaJuk
2013-03-15 12:20:04
Per tokius "mokytojus" vaikams kišama iškraipyta istorija. Sarmatos turit?
LT LithuaniaKaseliene
2013-03-15 12:25:27
Per Krikš­tą gau­na­mas pa­te­pi­mas tam, kad ga­lė­tu­me tęs­ti Kris­taus mi­si­ją. Tai reiš­kia – liu­dy­ti Die­vo mei­lę žmo­nėms. My­lint sa­ve, my­lint žmo­nes ir tą liu­di­jant sa­vo dar­bais. Pats Krikš­tas ste­buk­lo ne­pa­da­ro. Ga­li­ma daug kar­tų mur­dy­tis šven­ta­me van­de­ny­je, bet tai nie­ko ne­pa­keis.
Ir šiais laikais tai darome savo noru ir nieko neverčiami.
Nepritariu šitam protestui.
LT Lithuania.
2013-03-15 14:23:51
Taip, kol žemaičius kryžiokai bandė jėga krikštyti, žemaičiai nepasidavė, liko pagonimis.

Bet, žemaičiai priėmė krikštą, kai pas juos atėjo taikingai. Žemaičiai krikštui buvo ruošiami. Žemaičiai- pagonys turėjo vieną dievą viršesnį už visus kitus- perkūną. Todėl žemaičiams priimti Vieną Dievą nebuvo sunku. Jie lyg visą laiką būtų ieškoję ir troškę pažinti Vieną Dievą. Ir pažintis su tikruoju Vieniu atėjo, kai mūsų valdovai pakvietė pranciškonus paskelbi mūsų krašte Gerąją Naujieną. Kaip parašyta: "Eikite į visą pasaulį...".

Kadangi kryžiokai į Romą perdavė iškraipytą informaciją apie žemaičius (kad tai laukinių... kraštas), 60 vyrų žemaičių nuvyko pas Šv.Tėvą ir metus laiko gyvendami Romoje įrodė, kad kryžiuočiai kalba netiesą, kad žemaičių evangelizuoti jau nereikia, kad dabar kryžiuočiai tik puldinėja mūsų kraštą, grobia turtus ir mūsų žemes.

Žinokime savo praeitį. Siūlau šiuo laiku susirasti "Gavėnia mieste" ir paklausyti/paskaityti šiam metui tinkamų mąstymų apie gyvenimą.
LT Lithuaniapelėda
2013-03-15 14:56:48
Šiandien įpatingai saikingai siūlyčiau vartoti žodį ,, meilė ,, tos visokios meilės atsirado bažnyčioje tiek daug, kad tėvams baisu vienus vaikus išleisti į tą bažnyčią.
LT Lithuaniapelėda
2013-03-15 15:09:19
Kaseliene, kada buvai pakrikštyta ? Gal kūdykėlio vystykluose kas paklausė nori jis būti krikštijamu ar nenori ? Kaip neverčiami ? Nekrikštytas kūdikis galėjo būti pakastas ir kapinių patvorį. Todėl kai vaikas sirgo, tėvai ne daktaro pirmiausiai bėgo, o kunigo. Ir jokio čia protesto nematau, jeigu tai daroma protingai, nieko neįžeidinėjant ir neneigiant , neiškraipant tiesos, prašau minėkit kaip kas sugebat. Ne žmones kalti, dėl atitolimo nuo dievo, o bažnyčia. Matysim ką pasakys naujas popiežius, gal nebeuždarys durų teisingumui.
LT LithuaniaKaseliene
2013-03-15 16:53:22
Taigi, už kūdikius ir vaikus visame kame yra atsakingi tėvai. Argi ne logiška? Juk niekas mūsų neklausė: "ar nori užaugęs kalbėti lietuviškai?", "ar nori eiti į mokyklą?" ir t.t. Yra daug dalykų, kuriuos už mus yra nusprendę tėvai pagal save (net valstybė - mokymosi atžvilgiu). Ir arba esam dėkingi, arba ne, kai užaugam.

Jei esate netikintis, tai koks Jums skirtumas, esat krikštytas, ar ne. Juk vis tiek netikit :)
IE IrelandSigute
2013-03-15 17:59:51
Pritariu peledai,baznycia-tai prievarta.Nuo kudikelio laikyti zmogu parklupdyta,pazeminta,gasdinti visokiom baisybem ir bausmem-taip auklejami busimi valstybes ir ponu vergai.Atrodytu,koks kieno reikalas,kuo tie tamsus zemaiciai tiki?Gal krikscionims rupejo pagoniu gerbuvis?Kad kartais ne,jiems reikejo nauju zemiu,nauju vergu,nauju lesu.Kokia puiki geroji naujiena,turit nauja realu pona-popieziu su visa gauja siurbeliu.
LT Lithuaniapelėda
2013-03-15 18:37:32
Kaseliene, kodėl Jūs manęs nemylit ?
LT LithuaniaJuk
2013-03-15 19:36:17
Kretingiškiai vasarą švęs 760 m. miesto jubiliejų. Ar žinote kaip tas miestas atsirado? Atėjo kryžiuočiai (vatikano siųsti), prieš 760 metų, išžudė mūsų protėvius, sudegino pilis, išdarkė šventvietes ir įkūrė SAVO miestą. Įkūrė miestą, pastatė bažnyčias, įvedė mokesčius, veliau sekė baudžiava, tautos girdymas ir t.t.

Taip buvo sunaikinta blaivybės ir doros kultūra. Baisu, kad mūsų jaunimui pasakojama suklastota istorija ir formuojamas klaidingas supratimas. Bet ko norėti kai Kretingą užvaldęs pranciškonų ordinas, tas pats, kuris Dievo vardu visoje Europoje ir pas mus žudė žmones.
LT Lithuania.
2013-03-15 20:54:29
Prieš kokius 5-erius metus Pabrėžos gimnazijos mokinys buvo pigiausiai išlaikomas visame rajone. Tada mokėsi virš 1000 mokinių. Kažin kiek dabar kainuoja čia mokinio išlaikymas???, nes mokosi tik truputį virš 500 pabrėžiukų.
LT LithuaniaP.M.
2013-03-16 09:58:41
Tik 500? O kitos mokyklos perpildytos. Gal ir ne į temą, bet kodėl mūsų maži vaikai, norėdami mokytis, turi eiti pro šalį pustuštės mokyklos. Kada atsiras protingų ,,galvų" Kretingoje ir padarys normalią mokyklą aplinkiniams mokiniams. Tai jei mažiukai Pabrėžai nereikalingi, jie gali eiti kelis kilometrus į mokyklą, tai kam atėjus gimnazijos lankymo laikui, vaikas turi ateiti mokytis į Pabrėžą. Mokytojai visose mokyklose geri, jei tėvai nori, kad vaikas mokytųsi ar pats vaikas nori mokytis.
LT Lithuanias
2013-03-16 10:58:33
"bukimevieningi" yra prorusiskas portalas finansuojamas neiskiu zmoniu
LT Lithuaniavietinis
2013-03-16 11:58:02
esu pats zemaitis nuo pat gimimo ir tikrai ne prieš dievą, nes tikiu kad kazkas virš mūsų aukštesnio įra,bet prieš baznyčią visom keturiom.nu netikiu tais kunigais ir tiek ,be to (čia mano nuomonė)prieš stojant į kunigus turėtū zmoneliai -būsimi kunigai IŠSIKASTRUOTI tai nebūtū tada neikunigū pedofilū, neijų prigautų mergaičiū,ar merginų su kunigėlių ar vienuoliukų pridirbtais vaikais.Aš uz judėjimą BŪKIME VIENINGI.
LT LithuaniaLiau
2013-03-16 21:14:48
to P.M. patikėk, Pabrėža tikrai priimtų visus 1-8 klasių mokinius, jeigu jie ir būtų Pabrėžos mokiniai ir mokinio krepšelis tektų pabrėžai, o ne kaip dabar 1-4 klasių vaikučiai mokosi Pabrėžos pastate, o krepšelis Tiškevičiūtės mokyklai... Kur teisybė?
LT Lithuania.
2013-03-16 23:25:51
Kiek teko girdėt iš Tiškevičiūtės krepšelio tik mokytojų algos Pabrėžoje besimokantiems pradinukams, o visos šiems vaikams skirtos aplinkos lėšos tenka Pabrėžai. Iš aplinkos lėšų turėtų būt ir tualetinio popieriaus, bet, sako, jo būna tik per šventes.

Atrodo, kad prieš perskirstant mokykloms gatves, turėtų būti valdžios diskutuojama su visuomene t.y. mokinukų tėvais, turėtų būti paisoma tėvų norų, nuomonės.

O kažin kaip su švietimo įstatymu, kad vaikas turi teisę mokytis pasirinktoje mokykloje??? arčiau namų???
LT LithuaniaP.M.
2013-03-17 11:04:09
Jūs teisus. Turėtų tartis su tėvais, dėl gatvių paskirstymo. Įdomu, ar visuose miestuose taip skirsto mokinius pagal gatvę. Ar negali tėvai pasirinkti, kur nori eiti? Mums tėvams tas pats, kam priklauso krepšelis. Svarbu, kad vaikui ir mums būtų geriau. Pabrėža nenori mažųjų. Jie nori mokyti tik gimnazistus,t,y 9-12 klases. Mažesnieji tegu keliauja pro šalį mokyklos.
LT Lithuania.
2013-03-17 13:36:15
Mažiai Pabrėžai nebepriklauso, todėl reik juos išvaryt.

Rajono valdžia niekaip nesugeba renovuot Tiškevičiūtės mokyklos- pritakyt esamas patalpas, pristatyt trūkstamas, todėl

problemos sprendimas atimt iš Tiškevičiūtės gatves, kad nebesusidarytų pradinukų klasės (t.y. dirbtinai nebesudaryti klasių), kad Pabrėžoje liktų tik gimnazistai.

Ir tada MIESTO(mieste vaikus pavėžint nepriklauso) ribose kai kurie vaikai po 3 km, per keletą reguliuojamų/ nereguliuojamų pėdins į Daujotą.
LT Lithuaniakaimietis
2013-03-17 13:44:37
Švietimo įstatymas, kad vaikas iki 10 kl. turi mokytis mokykloje arčiau namų yra ignoruojamas tų pačių įstatymo priėmėjų. O kaip kitaip išsilaikys rajono gimnazijos pries kelis metus prisikūrusios daugiau klasių komplektų.Tad ir vilioja kaimietukus jau nuo 5 klasės pas save, kas,kad kaime mokykla užsidarys.Kaimiečiams nieko nereikia.
NO Norwaykū jūs čia
2013-03-17 22:50:14
Vaidas Lekstutis iš būkime vieningi yra stačiokas chamas, kurio nuomonė yra vienintelė ir teisingiausia. Pilnai tikiu, jog jis yra finansuojamas kremliaus, per savo draugelį Aliega. Lekstuti, vieną dieną tau atsirūgs.
Jūsų vardas,pavardė:

Trumpas komentaras:

WWW.PAJURIONAUJIENOS.COM pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.

WWW.PAJURIONAUJIENOS.COM privalo informuoti specialiąsias Lietuvos tarnybas apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorių duomenis. O taip pat gali tai padaryti savo iniciatyva.

Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas