Pajūrio naujienos
Help
2024 Gegužė
Pi 6132027
An 7142128
Tr18152229
Ke29162330
Pe310172431
Še4111825
Se5121926
Apklausa

Ar pritariate, kad centrinis Kretingos miesto stadionas būtų pavadintas Šaulių stadionu?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Kai užmiega lėlės, atgyja kaladėlės

  • Irena ŠEŠKEVIČIENĖ
  • Smiltys
  • 2012-11-09

„Lėlės užmigo manyje. Dabar atėjo tapybos metas: tepu drobę ir - skanu. Sulig kiekvienu potėpiu jaučiu, kaip atgyja širdis ir prisipildo šviesos“, - prieš tapybos darbų parodą „Žvilgsnis“, kuri šiandien atidaroma Kretingos pedagogų švietimo centre, kalbėjo dailininkė lėlininkė Valdonija Karaliūnienė.

Dabartinis dailininkės Valdonijos Karaliūnienės kūrybos etapas – mozaikiniai paveikslai.

Spalvomis - šviesus ilgesys

Menininkė neslėpė, jog artimo žmogaus netektis ją paskatino panirti į savo pačios gelmę, tarsi iš šalies pažvelgti į savo vidinį pasaulį. Parodos pavadinimas lyg ir nieko nesako, o tuo pačiu pasako viską, ką ji pamatė ten, giliai.

Išsilieti jausmus, „išsitapyti“, ji sakė esant įmanoma dviem būdais – tamsiomis spalvomis arba šviesiais potėpiais. Ji pasirinko pastarąjį, kuriame daug gelsvų, rožinių, žalsvų ir visokių kitokių pastelinių spalvų, neabejotinai simbolizuojančių saulės, šviesos ilgesį, ėjimą į gėrį.

Lapkritį, jos žodžiais, juntamas ėjimas į tamsą, tad ši paroda – noras ir kitiems praskaidrinti niūrią rudens kasdienybę. „Bet koks įvykis žmogaus gyvenime yra nulemtas iš anksto. Ir tik nuo paties žmogaus priklauso, kaip jį išgyvens: jis gali palūžti, bet gali sutikti netektį tvirtai, ieškodamas būdų atsitiesti, dalyvaudamas prasmingoje veikloje ar darbe, duodančiame rezultatą. Man toks darbas - užgimęs noras tapyti“, - V.Karaliūnienė neslėpė šios parodos atsiradimo priežasčių. Šiame kūrybos etape aliejumi drobėje ji išbandė naują tapybos techniką – kaladėlių paveikslus. Vieną paveikslą sudaro 6 kaladėlės, kurias lyg dėlionę galima perdėlioti.

„Išardai, sukeiti vietomis – ir išeina visiškai kitoks kūrinys. Viename paveiksle dominuoja žmonių veidai ir gamtos akimirkos. Galima moters ir vyro veidus pakelti aukščiau - žemiau arba vieną aukščiau, kitą - žemiau, arba nuleisti į apačią. Ši kompozicija mobili ir netvari, kaip žmogaus nuotaikos ir pati gamta“, - savo sukurtas „dėliones“ komentavo menininkė.

Veidai atkeliavo iš pasakų

Beje, žmonių veidai į kūrėjos paveikslus visgi atkeliavę iš lėlių pasaulio: jie žvelgia į stebėtoją primityviu, šiek tiek mistišku žvilgsniu, kaip žvelgia herojai iš brolių Grimų pasakų puslapių. Ir tai yra jos kūrybos braižas: veidas – kaip lėlėje, taip ir tapyboje.

Šviesūs potėpiai – vidinio kūrėjos pasaulio atspindys.

V.Karaliūnienė sakė planavusi per kelis mėnesius parodai nutapyti apie dešimt visiškai naujų darbų, tačiau taip nepavyko - keletas jų sukurti ankstėliau, nes vis dėlto teko skirti laiko ir savo įprastai kūrybai – lėlėms bei kaukėms. „Palangoje ir Veiviržėnuose vedžiau seminarus pedagogams apie skudurinės Onutės gimimą - kaip labai greit pasigaminti lėlę“, - tvirtino ji.

Artėjančioms Kalėdoms palangiškiai jau užsiprašė V. Karaliūnienės pagaminti žmogaus ūgio skudurinę Onutę, meškį bei varpelį – vaikystės laikų eglutės žaislus.

Kretingos Jurgio Pabrėžos gimnazijoje dailės mokytoja dirbanti menininkė savo kūrybines dirbtuves persikėlė į naujuosius namus Veiviržėnuose. Ji sugrįžo gyventi ir kurti į tėviškę.

„Veiviržėnuose – mano vaikystė, mano erdvė, mano privatumas, vienatvė. Bet Kretingos nenoriu išsižadėti, ten – šaknys, o čia – visas žiedynas: draugai, bendradarbiai, pažįstami žmonės. Ir tai, ką ten sukuriu, atvežti parodyti man norisi čia. Per daug laiko čia praleista, kad galėčiau jo išsižadėti“, - atviravo kūrėja.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas