|
„Griaučiai“ supriešino gyventojus
Į laikraščio redakciją kreipėsi Kretingos rajono Baublių kaimo gyventoja Loreta Stravinskienė – moteriai nerimą kelia viešoje vietoje šalia autobusų stotelės esančiame sklype jau kelias savaites plevėsuojančios audeklų draiskanos, antkapių imitacijos, ant pakylos sėdintys „griaučiai“ ir kita šiurpinanti atributika. Ar vieša vieta tinkama skeletams „Pro šalį eina vaikai, autobusu grįžta žmonės, važiuoja laidotuvių procesijos. Kaip tai atrodo?" – pasvarstė Baubliuose gyvenanti moteris, akcentuodama, kad viskam yra laikas ir saikas, o jaunimui, kuris dar nėra patyręs praradimo skausmo, ji siūlytų siausti savo namuose, kad ir kiekvieną naktį. Bet, pasak L. Stravinskienės, viešojoje erdvėje turbūt ne vienam nesinorėtų kelias savaites ar mėnesį matyti tabaluojančius skeletus. Moteris sakė nesanti prieš šviečiančius moliūgus ar žibintus, bet viešoje vietoje išstatytos griaučių dekoracijos yra visiškas nesiskaitymas su gyventojais. Susisiekus su Baublių bendruomenės pirmininke Gražina Rimkuviene, ji patvirtino, kad Kretingos rajono savivaldybei priklausantis žemės plotas yra papuoštas Helovino šventės atributika. „Yra šeima, kuri tą žemės plotą prižiūri, šienauja žolę, pavasarį iškelia inkilus, pasodina gėlių. Šiemet papuošė Helovino tematika, ir kaime kilo skandalas“, – kalbėjo bendruomenės pirmininkė. Susisiekus su Vitalijumi Raminu, dėl kurio „puošmenų“ ir kilo nesusipratimas, jis patvirtino, kad tai – jo idėja: „Su žmona tą plotą prižiūrime, gražiname, puoselėjame. Kilo idėja papuošti jį Helovino dekoracijomis, kad nuobodu kaime nebūtų. Visiems patinka, iš aplinkinių kaimų atvažiuoja žmonės, fotografuojasi, vaikai eidami tiems griaučiams rankas spaudžia. Piktinasi tik keli kaimo gyventojai, o visiems kitiems patinka, džiaugiasi. Pasaulis eina į priekį, juk čia – tik dekoracijos, papuošėme nedidelę erdvę, beje, žmonės nemokamai gali atvažiuoti pasižiūrėti, gi kitur pinigus riekia mokėti“, – kalbėjo Baublių kaimo centre esantį sklypą Helovino dekoracijomis išpuošęs V. Raminas. Pasidairius po Baublių gyvenvietę, sutikti gyventojai gyrė už iniciatyvą, džiaugėsi, kad kažkas yra daroma ir tvirtino, kad visada bus visokių nuomonių – tiek gerų, tiek kritiškų. Pakalbinus Kretingos rajono kultūros centro meno skyriaus vedėją-etnokultūros specialistę Dianą Brazdeikienę ji buvo atvira: „Vieni yra už, kiti prieš. Naujovės ateina iš užsienio, jaunimas jas noriai perima, bet mums, kaip krikščioniškam kraštui, šie dalykai nepriimtini. Ši šventė nėra mūsų, mes turime Vėlines ir Visų Šventųjų šventes. Mums – tai rimties ir susikaupimo dienos, bet tikrai ne gąsdinimo. Helovino tradicija atėjo iš užsienio, tai ne mūsų tradicijos, ne mūsų šventė, ne mūsų krikščioniškosios vertybės. Man asmeniškai nepriimtinas toks šventimas, gąsdinimai, tie dabar jau sulietuvinti siaubnakčių ar šiurpnakčių pavadinimai, kuriuos mėgsta šiuolaikinis jaunimas“, – sakė etnokultūros specialistė D. Brazdeikienė. Būtina sutartis Pagal Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 16 str. „Savivaldybių žemės valdymas, naudojimas ir disponavimas ja patikėjimo teise“ 5 p. nurodyta, kad savivaldybės žemės patikėtiniai valdo, naudoja jiems patikėjimo teise perduotą žemę ir disponuoja ja pagal įstatymus savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sąlygomis. Vadinasi, žmogus, kuris naudoja savivaldybei priklausančią žemę, pagal įstatymą – patikėtinis, turi būti sudaręs sutartį su Savivaldybe ar kita įstaiga, kuri atlieka savivaldybių funkcijas. Žalgirio seniūnijos, kuriai priklauso Baublių kaimas, seniūno pavaduotojas Ričardas Kašėta paaiškino, kad tas sklypas buvo tvarkomas ir dekoruojamas su bendruomenės žinia. „Tas sklypas yra papuoštas kalviškais metalo dirbiniais, jame sodinamos gėlės, vasaromis pjaunama žolė. Visa ši tradicija tęsiasi jau nuo ankstesnių laikų, kai greičiausiai tarp buvusio seniūno ir sklypą prižiūrinčio V. Ramino buvo sudarytas žodinis susitarimas“, – R. Kašėta akcentavo, kad Vitalijus tame plote jokios veiklos nevykdo ir naudos negauna. Seniūno pavaduotojui buvo keista, kad besiskundžianti gyventoja dėl šių dekoracijų nesikreipė nei į seniūniją, nei į Baublių bendruomenę.
|