Pajūrio naujienos

Tatrų širdyje

• Kuprinė
  • 2019-07-26

Pranciškonų ir Vydmantų gimnazijų 48 mokiniai bei bendruomenės nariai vyko į jau tradicine tapusią kelionę po Slovakijos Aukštuosius ir Žemuosius Tatrų kalnus. Jie aplankė Švilpiko kalną, Krivaną, Slovakijos nacionalinį parką, Spišo pilį, Bialianska Jaskynia stalaktitų-stalagmitų urvus. Veiksmų sūkuryje dalyvavau ir aš, būsimas vienuoliktokas.

Vos įvažiavus į Slovakiją, mus pasitiko kalnų punktyrai horizonte. Buvo įdomu išvysti kitokį horizontą nei įprasta Lietuvoje.

Pirmą dieną ėjome į aklimatizacinį žygį, kad galėtume prisitaikyti prie pakitusių aplinkos sąlygų ir pasiruošti sunkesniems, bei daugiau ištvermės reikalausiantiems žygiams. Išvydome nuostabių gamtos vaizdų – kalnų upę, miškų plotus, pilnus medžių, ir vabalų topografų išnaikintas teritorijas. Pėsčiomis nuo stovyklavietės nuėjome iki Stary Smokoveco (Stary Smokovec) miestelio, iš kurio grįžome traukiniu. Antrąją dieną lankėmės Švilpiko (Velka Svištovka) kalne. Kylant funikulieriumi, atsivėrė nuostabūs Aukštųjų Tatrų vaizdai, kalnų grandinės. Nuo Švilpiko buvo galima išvysti daugelį Tatrų viršūnių. Oras buvo puikus, diena vaiski, kiekviena akimirka įkvėpė žygiuoti toliau. Buvo sekmadienis, todėl kalnuose šventėme ir šv. Mišias.

Trečiąją dieną lankėmės Žemuosiuose Tatruose esančiame nacionaliniame parke, vadinamame Slovakų rojumi. Žengėme Sucha Biala upės kanjonu. Upė – nusekusi, tad eiti nebuvo sunku. Parke ypač pakerėjo gamta: kanjono vingiai, aplink stūksančios uolos, pavėsį sukuriantys medžiai suteikė gaivos, o darniai šniokščiantys kriokliai išties priminė rojų. Taip pat apsilankėme Spišo pilyje. Ji pastatyta XI–XII amžių sandūroje romaniniu architektūros stiliumi. Pilis dvelkia didybe ir tvirtumu. Joje daug įvairių patalpų – nuo koplyčios iki įrenginių mirties bausmei vykdyti. Pabuvojome ir Levočoj – Viduramžiais pastatytame pirklių ir amatininkų mieste.

Ketvirtąją dieną kopėme į pagrindinį kelionės tikslą – vieną aukščiausių Tatrų viršūnių – Krivaną, kurios aukštis 2334,5 m. Šis kalnas – Slovakijos šalies simbolis, pavaizduotas ant 1, 2 ir 5 euro centų monetų.

Įdomiausia buvo stebėti palaipsniui besikeičiančias geografines zonas – priartėjus prie viršūnės augalija priminė tundrą. Kuo toliau, tuo labiau norėjosi pasiekti tikslą. Užkopus į viršūnę, atsivėrė nuostabūs vaizdai, o širdis buvo pakylėta.

Paskutinę dieną lankėmės Bialianska Jaskynia stalaktitų-stalagmitų urvuose. Kriokliai, požeminiai ežerai, stalaktitai, stalagmitai sukuria įstabius reginius, o puiki akustika suteikia jiems didingumo. Jauku prisiminti ir žygius į kalnus, ir vakarus su daina prie laužo.

---

Vydmantų gimnazijos geografijos mokytojo kelionės iniciatoriaus Viliaus Adomaičio komentaras:

Stovyklą organizavome jau 11 kartą. Norėjau savo Vydmantų gimnazijos auklėtinius nuvežti į kokią nors kelionę, taip ši iniciatyva ir atsirado. Iš lygumų išvyksti į kalnų kraštą ir supranti, kad tai kažkas tokio, ko čia, lygumuose, negali patirti. Taip pat norėjosi parodyti tą tikrąjį turizmą. Stovykloje jaunuoliai mokinami pasistatyti palapinę taip, kad neprilytų į vidų, kaip eiti kalnų takais, elgesio kalnuose taisyklių, kaip rengtis, susidėti kuprinę.

Laipiojant kalnais atstumas įprastai nėra matuojamas kilometrais, kaip matas naudojamas laikas, per kurį įveikiamas atstumas. Trumpiausią atstumą įveikėme per 6 valandas, o ilgiausią – per 8 valandas.

Kalnais laipioti gali visi, jeigu neturi sveikatos problemų. Žinoma, žmonės maršrutą turi pasirinkti pagal savo galimybes.

Linas DAUGĖLA

„P. n.“ akademijos narys

Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas