Pajūrio naujienos
Help
2024 Balandis
Pi18152229
An29162330
Tr3101724
Ke4111825
Pe5121926
Še6132027
Se7142128
Apklausa

Ar verta uždrausti azartinių lošimų reklamą?

Taip
Ne
Neturiu nuomonės
Komentarų topas

Festivalį prilygino muzikos šedevrų okeanui

  • Vitalija VITKAUSKIENĖ
  • Šventės
  • 2018-08-21

Sekmadienį pasibaigus keturias dienas Kretingos pranciškonų bažnyčioje trukusiam II tarptautiniam Kretingos senosios muzikos festivaliui, iš įvairių Lietuvos vietų suvažiavę klausytojai plojimų jūra atsidėkojo jo rengėjams – meno vadovui Rodrigo Calveyra bei ansambliui „Canto Fiorito“.

Ansamblio „Canto Fiorito“ vadybininkė ir dainininkė Renata Dubinskaitė (nuotr. kairėje) bei festivalio vadovas Rodrigo Calveyra teigė, jog senieji Kretingos vargonai sudomino pasaulio muzikos žvaigždes, tarp jų – ir ispanų atlikėją Manfredą Kraemerį bei ansamblį „The Rare Fruits Council“ (dešinėje).

Vieni išeidami iš emocinio jaudulio braukė ašaras, kiti tikino, jog jų pakylėta būsena nenusakoma žodžiais. O būrį pažįstamų kurso draugų iš Klaipėdos, Rietavo, Palangos tarp klausytojų sutikęs kretingiškis kompozitorius Aloyzas Žilys festivalį apibūdino trumpai – muzikos šedevrų okeanu.

Pranciškonų vardu festivalio rengėjams padėkojo brolis Bernardas Belickas, o festivalio vadovas R. Calveyra bei jo vedėja ansamblio „Canto Fiorito“ vadybininkė ir dainininkė Renata Dubinskaitė publikai palinkėjo ir toliau vertinti senosios muzikos grožį ir didžiuotis tuo, kad savo miesto bažnyčioje turi tokį unikalų instrumentą – senuosius XVII a. vargonus – sudominusį geriausius pasaulyje baroko bei renesanso epochų muzikos atlikėjus.

Festivalis startavo ispanų soprano Nuria Rial bei ansamblio „Les Cornets Noirs“ koncertu „Sužeidei mano širdį: XVII a. sakralinė vokalinė ir instrumentinė muzika“, juos keitė italų vargonininko David Pozzi solo rečitalis „Roma – pasaulio muzikos sostinė“. Šeštadienį skambėjo ispanų atlikėjo Manfredo Kraemer ir ansamblio „The Rare Fruits Council“ kamerinė muzika smuikui, bosinei violai ir vargonams, o sekmadienį festivalio pabaigtuvėms žiūrovai išgirdo Lietuvos ansamblio „Canto Fiorito“ bei jo vadovo R. Calveyra, grojusio išilgine fleita bei kornetu, parengtą programą „Nuo Romos iki Vilniaus“.

Įvairiose pasaulio scenose nuo įsikūrimo 2013 m. jau spėjęs pabuvoti ansamblis „Canto Fiorito“, kurį sudaro 5 dainininkai ir istorinių instrumentų atlikėjai, Kretingos festivalio žiūrovams atliko ypatingą programą: joje skambėjo istoriniu paveldu šiandieną pripažinta muzika, sukurta Italijos kompozitorių ir pasiekusi Lietuvos didikų dvarus.

Italija XVI a. tapo įtakingiausia Europos valstybe muzikos srityje, kurioje aiškiai išsiskyrė dvi pagrindinės mokyklos – Venecijos su naujuoju polichoraliniu stiliumi bei kompozitoriaus Palestrinos sukurtoji Romos polifoninė mokykla.

„Šia programa siekėme išryškinti didžiausių Romos polifoninės mokyklos meistrų įtaką Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kultūrai, atskleidžiant, kokio aukšto lygio muzika skleidėsi didikų Vazų dvare – svarbiame Europos muzikos centre“, – pasakojo programą pristatydamas G. Calveyra.

Vazų dvaras XVI–XVII a. turėjo vieną geriausių Europoje dvaro orkestrą, ir kapelmeisteriais jame dirbo italų kompozitoriai. Dauguma jų buvo garsiojo Giovanni Pierluigi da Palestrinos mokiniai arba Romos polifonijos mokyklos atstovai, užėmę aukščiausias pareigas Romoje ir Vatikane.

Festivalio vadovo žodžiais, XVII a. Vilniuje garsėjo LDK kanclerio Leono Sapiegos rūmai bei jo kapela. Yra žinoma, kad daugel metų joje kapelmeisteriu dirbo garsus italų kompozitorius Giovani Battista Cocciola. Todėl ansamblio „Canto Fiorito“ atlikėjai ir siekė atskleisti muzikos kelią, kuris vingiavo nuo Romos per Europą iki Lietuvos, ją populiarinant kapelmeisteriams dvaruose bei dvarų svitoms keliaujant po skirtingas rezidencijas.


Visos teisės saugomos. © 2006-2017 UAB 'Pajūrio naujienos'. Atsakomybės apribojimas. pingvinas